onsdag 14 januari 2009

Recycling!

Jag gillar återvinning. Därför gillade jag nya numret av Craft Stamper väldigt mycket -där handlar det om sådant. Bland annat inspiration till att göra tags, och såna gillar jag också! I mina gömmor finns förstås smått och gott som jag sparat till rätt tillfälle, och jag ska visa taggarna jag har gjort, en i taget!
Inspiration till tagsen har jag också fått från diverse bloggbesök, bl.a. hos Yoli och hos Mariante. Tack för allt fint ni visar!

Här är första taggen.

Utskuren från Silhouetten. Sprayad med glimmer mist Latte och Turkos, jag har också använt Tim Holtz "timeworks" mask. I övrigt bara små scrap och ett minispelkort, två brads. Den stora blomman är från en bosscut-die och embossad. Den mindre är en utstansad retroblomma. Guldtråd i hålet, med några pärlor på och så ett knutigt dekorativt garn runt tagen. Guldtråden som också är runt tagen kommer från en vinflaska! Så - kasta inget! Allt kommer till användning, förr eller senare.
Taggarna kommer antagligen att hamna på framsidan av kort så småningom! Men tills dess kan de få ligga framme så man kan känna och titta.
Tag created from scraps and found objects, background made of cardstock colored with Glimmer mist. I do like recycling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar